logo
امروز : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۵۷۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور اجتماعی اداره تعاون زنجان:

اعتبار مرحله سوم طرح کالابرگ تامین نشد

اعتبار-مرحله-سوم-طرح-کالابرگ-تامین-نشد-
مدیر امور اجتماعی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: مردم خواستار ادامه‌دار بودن طرح کالابرگ هستند اما هنوز اعتبار مرحله سوم طرح کالابرگ تامین نشده است.

سجاد اجاقلو در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی که با هدف حمایت از معیشت خانوارها و تسهیل در دسترسی مردم به کالاهای اساسی اجرا شده تاکنون در دو مرحله در سطح استان با موفقیت اجرا شد، اظهار کرد: اعتبار مرحله سوم طرح کالابرگ هنوز تامین نشده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه گزارش‌های میدانی و مشاهدات از فروشگاه‌های منتخب حاکی از آن بود که میزان مراجعه همشهریان به این مراکز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته بود، افزود: این استقبال گسترده بیانگر رضایت نسبی مردم از اجرای طرح و تمایل آن‌ها به تداوم چنین برنامه‌هایی است.

مدیر امور اجتماعی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در پی این استقبال رایزنی‌هایی نیز در سطح استانی و ملی برای تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی صورت گرفته است، ابراز کرد: اگرچه هنوز تصمیم قطعی درباره ادامه مراحل بعدی طرح اعلام نشده و زمان برگزاری آن نیز مشخص نیست اما تلاش‌هایی در حال انجام است تا زیرساخت‌ها و منابع لازم برای استمرار آن فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه این نکته قابل توجه است که در مرحله دوم طرح بیش از ۹۵ درصد جمعیت هدف در این طرح مشارکت فعال داشتند و توانستند از مزایای آن بهره‌مند شوند، بیان کرد: چنین مشارکتی بیانگر اعتماد مردم به این شیوه نوین توزیع کالاهای اساسی و تمایل به بهره‌مندی مجدد از آن است.

مدیر امور اجتماعی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۶۰۰ فروشگاه در سطح استان در این طرح مشارکت داشتند که نشان‌دهنده همراهی قابل‌توجه اصناف با این طرح دولتی است، گفت: در راستای پایش کیفیت اجرای طرح و بررسی نظرات مردم تصمیم گرفته شده است که ۱۰ درصد از این فروشگاه‌ها مورد بازرسی میدانی قرار گیرند.

اجاقلو با تأکید بر اینکه برای این منظور، پرسش‌نامه‌ای طراحی شده که در آن میزان رضایت یا عدم رضایت همشهریان از طرح کالابرگ الکترونیکی و نحوه ارائه خدمات در فروشگاه‌ها ثبت خواهد شد، ادامه داد: اطلاعات حاصل از این پرسش‌نامه‌ها می‌تواند نقش مهمی در شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح ایفا کرده و مسیر بهبود اجرای مراحل بعدی را هموار سازد.

وی گفت: همچنین نتایج آن می‌تواند مبنایی برای تصمیم‌گیری در مورد گسترش یا تغییرات احتمالی در نحوه اجرای طرح در آینده باشد. در نهایت، امید می‌رود با رفع موانع و تقویت زیرساخت‌ها امکان استمرار این طرح مفید و مردمی فراهم شده و بتواند نقشی مؤثر در بهبود وضعیت معیشتی خانوارها ایفا کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر